Moja Algieria

Algierskie klimaty... czyli migawki z życia polskiej emigrantki

piątek, 11 września 2015

O dudach

Osoby publiczne tak to juz maja, ze do najmniejszej przywary zawsze sie ktoś przyczepi. Na przykład nasz prezydent - mowię tu o polskiej stronie mojej algierskosci - w kraju to jeszcze pół biedy, kiedy ktoś na powitanie zagra mu na dudach:). Gorzej z wizyta w krajach arabskojezycznch; "duda" oznacza bowiem wszelkiej masci robaki - od owsika po glizde. Nie zdziwcie sie wiec, kiedy dostojnicy państwowi podczas ceremonii powitalnej naszego Andrew w np. Algierii nagle prychna śmiechem i maskującą sie krawatami bedą z udawaną powaga usciskiwac prezydencka dłoń. Z drugiej strony trudno wymagać zmiany imienia wraz ze znana szerokości geograficznej; sugerowalabym jednak jakaś niewielka modyfikacje, jak choćby go tak zangielszczyc "Dude" czyt. 'djud'', albo z gorolskiego "Dudecek"? No co, piknie i neutralnie!

Komorowski to miał łatwej, nieprawdaż - fakt, niektórym cieżko było wymowic no ale przynajmniej nikt zębów za darmoche nie szczerzyl. No niech ktoś tam poda dalej aż dojdzie do prezydenckich doradcow od kreowania imidzu - kichy nie będziemy sobie robić, co najwyżej dudy 

26 komentarzy:

  1. witam,
    niech się śmieją ;) nazwisko to nazwisko.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie Anno, polityka to I tak niewesola dzialka wiec niech sie chociaz z byle czego posmieja :).

      Usuń
  2. reh reh Sarciu :), u nas znaczy to samo (dialekty inne, ale proszę - podobieństwa są), ale jeszcze oznacza "kozę z nosa" to dopiero ubaw :D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lojej, no to zamiast dud na powitanie paczka chusteczek do nosa :)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre! ;) Ale lepiej żeby tego nie wiedział :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite, dobrze wiedzieć, nasz robaczek haha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      A moze znacie znaczenie w innych jezykach, zeby nie bylo ze tylko Arabowie sie nabijaja?

      Usuń
  6. wow.. robaczek, instrument.. :D wszystko w jednym!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mysle ze bedzie dobrze zapamietywany:)

    OdpowiedzUsuń
  8. no nieźle :)
    ciekawa jestem czy już pan Duda o tym wie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle Renato ze dowie sie jak mu przejdzie wizyte odbyc w jakims kraju arabskim:). Jakby co to ja ostrzegalam!

      Usuń
  9. Odkryłam tego bloga niedawno i mam szczerą nadzieję, że rozkwitnie na nowo! Algieria to kraj pochodzenia mojego męża, dlatego darzę ją szczególnym sentymentem. Liczę na więcej i więcej wpisów! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzieki Joanno za mily komentarz; blog juz kilka razy sie odradzal, wiec Mysle ze jest szansa. Planuje go na FB przeniesc (fanpage) moze wtedy bedzie mi latwiej go uaktualniac.
    Ogolnie, masa obowiazkow - czyli jak inni zajeta jestem zyciem, po prostu:).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Uśmiałam się ,takie słówka znajdują się w każdym kraju i przerobione na polski czy np hiszpański można się zdziwić .Polskie, ostre przekleństwo w Hiszpanii znaczy po prostu ,,zakręt '' .

    OdpowiedzUsuń
  12. Dokladnie Lauro. U nas np polskiego ostre slowko oznacza "brata"; takze jak Arab rozmawia ze znajomym prosze sie nie gorszyc:).

    OdpowiedzUsuń
  13. Warto wiedzieć znaczenie niektórych słów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hahaha dobre :) Czasami te słówka są tak śmieszne i idiotyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry a jak wygląda dokładnie ceremonia wyjścia za mąż? Czy trzeba spisywać kontrakt małżeński?

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam
    O slubach juz troche bylo na blogu ale faktycznie dokladnie samej ceremonii nie opisywalam. Postaram sie Aneto odpowiedziec na twoje pytanie w odrebnym wpisie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dudo - robaki :) Ale poprawiłaś mi humor tym wpisem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam troszkę inne pytanie. Nie masz może kontktu z mamą Ammara bądź wiesz może co się stało z jej blogiem?

    OdpowiedzUsuń
  19. hahaha.. ze śmiechu brzuch mnie zaczął boleć... Twój wpis jest boski, a uwaga jakże trafna.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawostka, będę zaglądać ☺

    OdpowiedzUsuń
  21. Uśmiałam się :) No ale nazwisko to nazwisko i nie wypada się śmiać - zwłaszcza przedstawicielom innych Państw z głowy innego Państwa :)

    OdpowiedzUsuń