Moja Algieria

Algierskie klimaty... czyli migawki z życia polskiej emigrantki

czwartek, 24 kwietnia 2014

Niech zyje krol!

 

No i stało sie - zupełnie nie nowym jaśnie nam panującym został tradycyjnie, bo po raz czwarty Abdelazziz Boutaflika. Moim zdaniem Malik Boutaflika lepiej by pasowało, po będzie pewnie piastował swój urząd dożywotnie. Osobiście, zupełna apolitycznosc z mojej strony, uważałam ze no czwarty raz to już sie nie da, dopóki nie zobaczyłam powyborczej (ale przed liczeniem głosów) radości na ulicach i jednoglosnego poparcia tylko dla jednego kandydata; przynajmniej wszechobecnych obrazów prezydenckiej podobizny nie trzeba będzie zmieniać.

Radości jednak z mojej strony nie było ale raczej z bardziej osobistego powodu; w takim wieku i z takim stanem zdrowia należy mu sie zasłużona emerytura, a nie piastowanie urzędu ze szpitalnego łóżka bądź wózka.  Tak czy inaczej, decyzja zdecydowanej większości mamy (pewnie jedynego na świeci) prezydenta na wózku. Daj mu Boże zdrowie i niech żyje król!




7 komentarzy:

  1. Radość na ulicach... Przecież te wszystkie "spontaniczne" reakcje ludności zostały zorganizowane przez władze, które zwoziły ludzi autokarami. Nie znam ani jednego Algierczyka, który cieszyłby się z wyboru Butefliki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, nie zauwazylam zadnych autokarow pelnych boutafikowych kibicow, poparcie dla niego jest jak najbardziej naturalne; większość znanych mi wyborców głosowała właśnie na niego. Podejrzewam ze wsród Twoich znajomych jest przewaga Kabili więc nie dziwi mnie stronniczość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy trudne jest dla Europejki, Polki przestawienie się na życie w Algierii? Pomijając kwestie religii, jak bardzo tradycje tam i tutaj są odmienne? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ te miliony polko-europejek tez maja jakże odmienne oczekiwania, i trafić mogą w zupełnie odmienne algierskieklimaty realia (miasto vn prowincja, konserwatywne vs liberalne, bogato vn ubogo). Cieżko jest generalnie tym, kt oczekiwania nijak maja sie do rzeczywistości.

      Usuń
  4. bardzo ciekawy blog. nie mam bladego pojecia o zyciu w algierii dlatego chetnie poczytam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Marcelko, zapraszam do rozjasnienia bladego pojęcia:)

      Usuń
  5. Skoro wszyscy się cieszą z ponownego wyboru króla to chyba dobrze?! Aczkolwiek nie znam obecnej sytuacji tam panującej.

    OdpowiedzUsuń