Moja Algieria

Algierskie klimaty... czyli migawki z życia polskiej emigrantki

piątek, 30 września 2011

Scenki z zycia codziennego

I znowu stara Algieria - cos jest w jej klimacie; jakis szczegol badz atmosfera niezwyklosci, ze az chcialoby sie poznac, skosztowac, podejsc blizej. Szkoda, ze Algierczycy wtedy nie blogowali:).


1. Algierska rodzina zydowska. Nie ma to jak pogawedka z 'glowa rodziny'. Jesli panie sa jego zonami to musial byc z niego niezly podroznik - Murzynka, Chinka, no a reszta to z naszego podworka :).











2. Szkola w Biskra - nie ma to jak swieze powietrze na lepsza prace szarych komorek.














3. Ali i jego osiolek.













4. A panowie... no coz, w tej kwestii niewiele sie zmienilo - kiedys szachy, teraz iPhone. Byle sie z domu wyrwac :).

3 komentarze:

  1. Chciałabym dowiedzieć się czegoś bliższego o obrazie z nr 1.Czy ktoś wie przez kogo został namalowany.Od przeszło 70 lat identyczny obraz jest w posiadaniu mojej rodziny.
    Został namalowany przez nieznanego malarza - Juliusza Makowskiego w 1938 roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite Elzbieto! Moze wiesz, czy ten 'nieznany malarz' mial okazje byc w Algierii czy to tylko jego wyobraznia tworcza?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic na ten temat nie wiem.Szukałam wiadomości o tym malarzu ale nigdzie nic nie znalazłam. Tadeusz Makowski był sławnym malarzem ale Juliusz..Jedno mogę z całą pewnością stwierdzić, że jest to bardzo wierna kopia (?)
    Byłam bardzo zaskoczona jak zobaczyłam ten obraz na Algierskich klimatach.

    OdpowiedzUsuń