Moja Algieria

Algierskie klimaty... czyli migawki z życia polskiej emigrantki

czwartek, 14 lipca 2011

Róża wiatrów




"Na lewo most, na prawo most, a dolem Wisla plynie"... Oj wroc, wroc. Cos ta nostalgia mnie ostatnio meczy:).

Wrocmy na Ziemie, a konkretnie do Algierii i jej 'zabytkowej' dzielnicy Bachdjarrah. Takie wlasnie oto widoki rozciagaja sie z dachu naszego wielorodzinnego domostwa (zeby nie powiedziec blokowiska).

No. 1 - to lokalna kazerna, czyli gazrnizon wojskowy, zas sterczące tu i ówdzie kikuty na dachach proszą się o dobudowanie pięterka.

No. 2 - z widokiem na meczet i blokowisko; kępki drzew oznaczają szczęsliwych posiadaczy ogródka, a kto ma dobry wzrok to niech policzy ile widzi talerzy sat.:)

No.. 3 - ciemna, niebieska smuga to - prosze uwierzyć na słowo - Morze Srodziemne.







Zabudowa w stylu polskich starowek, urzekajaca ale stara; choc swego czasu dziwowalam sie, dlaczego ludziska nie zainwestuja w kilka ton farby by sie okolica odmienila - to teraz zaczynam uwazac, ze moze wygladaloby to kiczowato. Viva natura - operacji plastycznych robic na staruszce nie bedziemy.

4 komentarze:

  1. Zdjęcia jednak moją swój specyficzny klimat :)
    Fajnie, że blog jest znowu pisany - był zapisany w moich 'ulubionych', ale że nie było nowych wpisów, to nie zaglądałam. A teraz weszłam i widzę, że nowe wpisy od maja... :) Pozdrawiam!
    (przy okazji zapraszam na mojego bloga - dopiero zaczęłam:)).

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki za 'dostrzzenie' tego klimatu:) i powodzenia z pisaniem Przewodnika!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie dziękuję :) heh, teraz zobaczyłam, że mam to samo tło, tylko w innym kolorze!;) Będę wdzięczna za zaglądanie do mnie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. No widzisz, mnie zainspirowala ta skorka poniewaz najbardziej rzuca sie na tej mapce w oczy wlasnie Afryka! Ah, i ta tonacja - odpowiada kolorytowi skroy wielu Algierczykow:)>
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń