Moja Algieria

Algierskie klimaty... czyli migawki z życia polskiej emigrantki

środa, 20 stycznia 2010

Co mnie tu trzyma?


Na pewno nie zima:). Zegnajac sie powoli z soplami i zaspami zastanawialam sie, kiedy zatesknie za polskimi klimatami; byc moze nadejdzie czas, kiedy zaloze blog pod takim tytulem...

"Polska to taka piekny kraj" - mawial Zulu Gula. Fakt, musze zaprzeczyc wszelkim pogloskom, jakoby Polacy byli zamknieci i nietolerancyjni; w ciagu prawie dwoch lat z uwagi na swoj muzulmanski stroj i sposob bycia nie spotkalam sie z zauwazalnymi przejawami wrogosci.
Oczywiscie ludzie sie 'gapią', ale czego sie mozna spodziewac - jestem dla nich jak 'przenosne zoo' :). Nie jest to jednak szczegolnie uciazliwe: panowie otwieraja drzwi i ustepuja miejsca jako sedziwej damie, zas panie odprowadzaja - najczesciej wzrokiem - do konca ulicy, wiec trzeba uwazac, zeby szal sie przypadkiem nie przekrzywil, badz skarpetka na lewa strone nie byla zal
ozona:). Ze wgledu na 'uczepione u spodnicy' dziecko jestem czesto zaczepiana przez starsze babcie, wpadajace w zachwyt 'jakie on ma piekne oczy' i tego typu komplementy, przypieczetowane nierzadko jakims cukierkiem. Bardziej obeznani 'turysci' zapytuja, dla jakiego regionu jest charakterystyczny moj wy-stroj.
Takze moje wrazenia jako 'jedno-nogiej Algierki' sa zupelnie
pozytywne. Czego bedzie mi brakowac? Oczywiscie - rodzinka i ulubione zarelko - nie do zastapienia:). Czego mi do tej pory brakowalo? Na pewno algierskiej atmosfery, zamkniecia 'przenosnego zoo', adhanu i (ku mojemu zaskoczeniu) kuskusu.



2 komentarze:

  1. Salam Sarciu! Kochana, ale wracaj do nas szybko, bo nie wytrzymamy! Szkoda zesmy sie nie spinkely, leeee....
    My wlasnie ogladmy mecz Dzair-Cote d'Ivoire, coz za emocje, dogrywka, 3-2 dla nas!Jujujujujujujujujuuuuuuuuuj!!!!!!
    Wlasciwie ciesze sie , ze nie ma nas juz w Alg, bo jak wygraja to bedzie chyba kolektywny zawal serca!!!! Jeszcze nie wiesz, co Cie czeka, hehehehehe! BUziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehheh. Habibti, tez ogladalismy, juz sobie wyobrazam ten jeden wielki okrzyk w calym Dżazair!!!! Ale nie daj Boze Algieria wygra - bo szkoda tych rannych i zabitych:(.
    Papatki
    Iman, ale przynajmniej cieplo bedzie hehe.

    OdpowiedzUsuń