Moja Algieria

Algierskie klimaty... czyli migawki z życia polskiej emigrantki

sobota, 31 października 2009

Czy wiesz ze...?



Dzisiaj przedstawiam garsc info dotyczacych algierskich/semi-algierskich figur sportowych (z pominieciem ZZ oczywiscie:)) :

- Artur Partyka: nie sugerujmy sie nazwiskiem :), kto wie - reka do gory! - ze nasz polski skoczek ma algierskiego ojca?
- Ali Boulala: profesjonalny skateboarder (choc jak na Algierczyka, to pewnie bardziej z sandboardem sie kojarzy :)), o algiersko-szwedzkich korzeniach,
- Karim Kerbouche: gracz i zalozyciel narodowego teamu hokeja... na lodzie,
- Lahouari Godih, bokser wagi lekkiej (Algierczycy generalnie gołotowego wzrostu i postury nie są:)) pochodzacy z Oranu.
- Sofia Boutella: gimnastyczka z francuskiego teamu olimpijskiego, znana tez z zamilowania do hip-hopu i street dance, ma na koncie reklamowki Nike i H&M.


11 komentarzy:

  1. Witaj!!!!
    Nazywam się Magda, jestem zafascynowana Afryką i jej różnymi obliczami. Planuję wyjazd do Algerii na początku roku i niestety mam problem z zaproszeniem. Czy może mogłabyś mi jakoś pomóc, wskazując agencję tyrystyczną, lub osobę prywatną, która pomogłaby mi taki dokument zorganizować???
    Pozdrawiam serdecznie!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Magdo
    Niestety osobiście pomoc ci nie bardzo moge -poki co jestem w PL :); ale polecam strone Moniki Witkowskiej, ktora sama podrozowala po Algierii 'na spontan'- mozesz sie z nia skontaktowac na priv lub tez MK Tramping ogranizaujaca grupowe wyprawy do Algierii (linki znajdziesz pod 'Moja lista blogow" obok).
    Pozdrawiam serdecznie zyczac milych wrazen
    Sarcia

    OdpowiedzUsuń
  3. (...) pierwsze słyszę, żeby Partyka miał korzenie algierskie! Ciekawe, czy Algierczycy kibicowali mu podczas mistrzostw i olimpiad... No i ciekawe czy sam Partyka odwiedził rodzinne strony swoejgo ojca. No.no...
    Pozdrowienia,
    Al-Gierczyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze watpie, moze z uwagi na malo algierskie nazwisko :). Prosze rowniez na przyszlosc o nie uzywanie tego co w nawiasie :).

    OdpowiedzUsuń
  5. salam Sarciu, no powiem Ci, ze z tym Partyka totalna zaskoczka!
    Pozdrowien porannych moc!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widac sie chłopina nikomu nie chwali :) ale skoro wikipedia takie info posiada wiec cos musi na rzeczy byc :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie no, musi, musi.Poza tym jak sie dobrze przyjrzysz to rzeczywiscie nie jeden rys algierski sie przebije ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sarciu dzięki Tobie:) zaskoczyłam znajomych Partyką:) nie chcieli mi wierzyc i sprawdzali w necie..;):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, próbowałam się skontaktować z Moniką, ale niestety nie odpowiada. Na szczęśćie znaleźliśmy agencję, która dała nam zaproszenie. Także teraz czekamy na wizy :)))
    Dzięki i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. partyka i mnie zaskoczyl, ale w sumie faktycznie mozna znalezc w nim kilka cech algierczyka

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Magdo, jesli bede w tym czasie w Alg to zapraszam na kawe, daj znac tylko kiedy dokladnie planujesz wyjazd.
    A z tym naszym Partyka to wiecie co - az mnie kusi zeby sie z nim skontaktowac i wypytac o te korzenie. Dam znac inshallah jesli sie uda :).

    OdpowiedzUsuń